Пређи на главни садржај

Do kraja godine se očekuje više od 30.000 putnika

Cilj je oživljavanje vazdušnog saobraćaja sa niškog aerodroma
Niški aerodrom "Konstantin Veliki" koji jedini, osim Beograda ima licencu za obavljanje međunarodnog putničkog saobraćaja, sve više postaje interesantan stranim avio kompanijama, a sa odgovarajućim proširenjima, mogao bi da dostigne nivo od 140.000 putnika godišnje.
 
Niskobudžetna kompanija Viz er najavila je juče da će od 25. juna leteti tri puta nedeljno između Niša i Malmea, a od 3. jula dva puta nedeljno između Niša i Bazela.
Vršilac dužnosti direktora aerodroma Vladica Đurđanović rekao je Tanjugu da su cene usluga niške vazdušne luke nekoliko puta manje u odnosu na aerodrome u okruženju i da iznose tri evra po putniku, što je niški aerodrom upravo preporučio Viz eru.
"Tu cenu smo oročili na tri godine. Naš cilj je oživljavanje vazdušnog saobraćaja sa niškog aerodroma sa koga se prošle godine praktično nije letelo", rekao je Đurđanović.
v.d direktora aerodroma Niš Vladica Đurđanović (foto arhiva)

On očekuje da Viz er za četiri meseca letnjeg režima letenja, preveze više od 30.000 putnika u odlasku i dolasku između Niša i Malmea i Niša i Bazela. 
"Kapacitet niškog aerodroma je 100.000 putnika godišnje ili dva leta dnevno, pa bi taj kapacitet bio popunjen ukoliko bi ta niskobudzetna kompanija letela tokom cele godine", napominje Đurđanović.

Prema podacima aerodroma, najveći broj prevezenih putnika od osnivanja aerodroma 1986. godine iznosio je blizu 36.000 putnika i to 2006. godine.Pored niskih cena usluge i meterološke karakteristike aerodroma su izuzetno povoljne tako da je, od 2003. godine, služio kao alternativa aerodromima u okruženju, posebno u uslovima magle.

2006.rekordna godina po broju prevezenih putnika od osnivanja
(foto: Aerodrom Niš)
Međutim, Đurđanović napominje da iako je niški aerodrom međunarodni aerodrom koji ispunjava potrebne standarde bezbednosti, oprema dotrajala i da je treba obnavljati kupovinom savremenije opreme.
Na aerodromu su uradili Studiju održivosti vazdušnog saobraćaja i predviđeno je unapređenje navigacionih uslova i opreme (ILS i prilazna svetla prve kategorije), kao i unapređenje prilaznih svetala što bi omogućilo letenje i u lošim vremenskim uslovima odnosno, slabije vidljivosti. Ta oprema biće obezbeđena naredne godine. Sa dobijanjem kategorije "jedan", strane kompanije odmah uviđaju da je aerodrom veoma bezbedan za sletanje i poletanje, dodaje direktor.

Pre toga, već od marta ove godine počeće ugradnja opreme za automatsko merenje vertikalne i horizontalne vidljivosti, a oprema je obezbeđena u saradnji sa Kontrolom letenja Srbije i Crne Gore (SMATSA).

Neophodna zamena stare opreme (foto: Aerodrom Niš)
Na aerodromu do 2017. godine planiraju proširenje kapaciteta terminalne zgrade i ugradnju odgovarajuće opreme za registraciju i bezbedonosnu proveru putnika, obnovu opreme za obsluživanje aviona, putnika, prtljaga i robe sa hangarom za njihov smeštaj, izgradnju ruralne staze ka drugom kraju piste, povećanje manevarskog i parking prostora za avione, kao i povećanje broja mesta za parkiranje putničkih vozila ispred aerodromske zgrade. 
Niški aerodrom raspolaže pistom u dužini od 2,5 kilometara veoma dobrog kvaliteta koja je obnovljena pre desetak godina pošto je bila uništena 1999. godine tokom NATO bombardovanja Niša. Oprema za opsluživanje aviona je sada na otvorenom, a ona uvek mora da bude spremna, napominje Durđanović i ukazuje da sve mora da bude u besprekornom stanju, jer se aerodrom, ako nešto nije po standardima, lako zatvara.

Đurđanović ukazuje da bi modelom integrisanog upravljanja i osnivanjem Aerodroma Srbije bio olakšan rad svih manjih aerodroma u Srbiji, poslovanje bi bilo jeftinije, a oprema bi bila upotrebljavana na efikasniji način. 

On očekuje povećanje broja čarter letova ove godine i podseća na zainteresovanost turista iz Rusije koji su ove godine boravili na Kopaoniku, a koristili su nišku vazdušnu luku. Kada je reč o kargo saobraćaju, Đurđanović očekuje oko 50 letova što je na nivou prošle godine, a povećanje bi moglo da usledi posle nabavke odgovarajuće oprema za taj vid vazdušnog saobraćaja.


Izvor: Tanjug
Ilustracija Fly from Niš Team

Коментари

Популарни постови са овог блога

Iz Niša ovog leta preko aerodroma Memingen do Engleske, Španije i Poljske

(foto: memmingen-airport.de / Maximilian Mair) Tokom ove letnje sezone putnici sa Aerodroma "Konstantin Veliki" su ponovo u prilici da preko Aerodroma Memengen, svakog utorka, četvrtka ili subote produže svoje putovanje do drugih evropskih destinacija destinacija kojih nema u ponudi iz Niša. Sagledavajući destinacije i vremena polazaka i dolazaka koje nudi aerodrom Memingen izdvojili smo par interesantnih destinacija. Putnici mogu istog dana da se konektuju za London, Barselonu, Krakov i Palma de Majorku. Svoja povratna putovanja za povratak u Niš preko Memingen mogu obaviti istog dana odnosno dan ili dva ranije. Ukoliko pak želite da par dana provedete u Memimgenu na svom putu ka konačnom odredištu ka nekoj drugoj destinaciji ovde se možete informisati detaljnije . U tabeli su date polazne i krajnje destinacije, takođe vreme dolaska i odlaska sa aerodroma Memingen, kog dana se možete konektovati i na kraju koja avio-kompanija leti na odredjenoj destinaciji. NAPOMENA

RED LETENJA: Letnja sezona na Aerodromu Niš

ilustracija (foto: FB Aerodrom Niš) Danas, 31. marta na Aerodromu Konstantin Veliki Niš stupio je na snagu novi letnji red letenja. Tokom ove letnje sezone sa niškog aerodroma svoje letove će obavljati tri avio-prevoznika i to Air Serbia, Ryanair i Wizz Air na 13 destinacija širom Evrope. Pored redovnih i sezonskih destinacija, turističke agencije planiraju i čarter letove. Air Serbia će tokom ove letnje sezone svojim putnicima nuditi čak 7 destinacija širom Evrope, ali i sveta preko Beograda ili Istanbula (nastavak putovanja sa Turkish Airlines-om - codeshare). U ponudi su sledeće destinacije:  Destinacija Kompanija Dan Istanbul(IST) - 2 - - - 6 - Frankfurt Han(HHN) - 2 - - - 6 - Ljubljana(Lju) - 2 - - - 6 - Keln(CGN) - 2 - - - 6 - Beograd(BEG) - 2* 3** - - 6* 7** Atina(ATH) - - 3 - - - 7 Tivat(TIV) - - 3 - - 6 - *dolazni letovi iz Beograda **odlazni letovi za Beograd

[FOTO VEST] Redak prelet balona sa posadom iznad Niša

Balon reg. oznaka OE-ZZM na nebu iznad Niša (foto: Fly from Niš) Danas su ljudi iznad Niša, oni makar koji su pratili sajtove za prelete aviona (radarbox.com ili flightradar24.com), mogli su da posmatraju "spori prelet" balona sa posadom koju čine dva člana. Balon je registarske oznake OE-ZZM registrovan u Austriji. printscreen (radarbox.com) Po specifikacijama ovog balona na gasni pogon tipa "Ballonbau Worner NL-1000 STU" , Niš je preletao brzinom oko 46km/h i leteo na visini oko 2500 metara (podaci preuzeti sa sajta flightradar24.com). Posadu čine dva člana posade i deo su austrijskog tima "AUT 2 Austria 2 Gordon Bennett Gas Balloon Team". Oni su svoj let nastavili dalje prema jugu Evrope. Let možete pratiti na linku ovde .    Tekst: A.P. Fly from Niš

ROUTES 24: Aerodrom Niš u potrazi za novim destinacijama

(foto: FB Aerodrom Niš) Rukovodstvo Aerodroma Srbije i Aerodroma Konstantin Veliki uzeli su i ove godine učešće na najvećem forumu u Evropi - "Routes Europe" koji se ove godine održava u Arhusu u Danskoj. Ova konferencija okuplja preko 320 predstavnika iz oblasti turizma, avijacije i aerodroma. Tokom trodnevnog trajanja, od 22. do 24. aprila, svi oni zajedno će pregovarati o načinima kako da se postojeća mreža određenih avio-kompanija, pa samim tim i ponuda sa aerodroma, proširi u narednom periodu. Aerodrom Konstantin Veliki, kao i što smo pisali ranije, u stalnim je pregovorima sa postojećim i potencijalno novim avio-prevoznicima koji su zainteresovani da svoje poslovanje prošire i na ovaj deo Srbije.  - Menadžment Aerodroma Srbije doo Niš, boravi na konferenciji Routes Europe Conference 2024. koja se održava u danskom gradu Arhus. Boravak smo iskoristili da prezentujemo aerodrome u Nišu i Kraljevu i prezentujemo zahteve naših putnika za uvođenje novih destinacija. - s

[VIDEO] Aerodrom Niš sve bliži otvaranju novog putničkog terminala

ilustracija (foto: FB Aerodrom Niš) Od kako je sa kineskom kompanijom potpisan ugovor o parternom uređenju kompleksa Aerodroma Konstantin Veliki približava se trenutak kada će prvi putnici zakoraćiti u novu zgradu putničkog terminala. Prema najavama, otvaranje se planira za 1. jul ove godine. Radovi na kompleksu niškog aerodroma uveliko traju, pa i uprkos smanjenu kapaciteta parkinga za putnike, gužve i otežanog prilaza aerodromu, avio-saobraćaj se odvija prema planiranom redu letenja. Putnike koje smo imali prilike da zateknemo na aerodromu kažu da im ne smeta to što se radovi odvijaju i što je prilaz staroj terminalnog zgradi privremeno otežan, jer kako ističu Niš će konačno dobiti terminal kakav zaslužuje jedna međunarodna vazdušna luka. U razgovoru za " Avioportal.me " direktor Aerodroma Srbije Mihajlo Zdravković kaže da će se puštanjem nove terminalne zgrade u upotrebu stvoriti veće mogućnosti za širenje mreže avio saobraćaja iz Niša ka velikom broju evropskih destinac